T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
03.11.2021 çarşamba günü yapılan kasım ayı il genel meclis toplantısının 3. birleşiminde Genel Sekreterimiz Bilal KUŞOĞLU İdaremizin 2022 yılı hazırlık bütçesi ile ilgili bilgi verdi.
Genel Sekreterimiz Bilal KUŞOĞLU konuşmasında:
“2022 Yılı Yatırım ve Çalışma Programı, 2022 Yılı Performans Programı ve 2022 Yılı Bütçesi ve Mecliste görüşülmek üzere şu anda Kasım ayı toplantılarında gündeminizde olacak ve karara bağlanacaktır. Kasım ayında yoğun bir şekilde havale edilen konuların sonuçlandırılması için hem Meclisimiz hem de İdare çalışanlarıyla ortak bir çalışma temposu içinde bulunacağız.
İl Özel İdaresinin 2022 Yılı Hazırlık Bütçesi, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 26, 30, 44 ve 45 nci maddeleri ile İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü’nün 2005/57 sayılı Genelgelerine istinaden hazırlanmış olup, yasal süreleri çerçevesinde İl Encümenine sunulmuş, İl Encümeninin görüş raporu ile de, İl Genel Meclisine havalesi yapılmıştır.
Kırklareli İl Özel İdaresinin 2022 Yılı Hazırlık Gelir-Gider Bütçesi 100.000.000,00-TL (Yüzmilyontürklirası) olarak denk bağlanmıştır. İçinde bulunduğumuz yılın gerçekleşme hedefleri dikkate alınarak, gerçekleşen son üç yıllık gelir bütçemizin ortalaması ile 2021 Yılı Haziran ayı gerçekleşmeleri doğrultusunda hazırlanmış olup, bir önceki yıl (2020) kesinleşen özgelirimiz üzerinden hesaplanmıştır.
Bütçe içinde; İl Özel İdaresi olarak kanunen ayırmak zorunda olduğumuz kanuni paylarımız ilgili tertiplerine ayrılarak konulmuştur. Bunun yanında Özel İdare personeli giderlerine, genel yönetimin cari harcamalarına, yasama-yürütme organları hizmetlerine, birliklere ve köylere yapılacak yardımlara, yatırımlara ve Yedek Ödenek tertibine ayrılacak ödenekler tek tek hesaplanarak ayrılmıştır. Ayrıca kalan ödeneklerin 2022 Yılı Yatırım Programı çerçevesinde; Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, Plan Proje Yatırım ve İnşaat Müdürlüğü. Destek Hizmetleri Müdürlüğü, İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü olmak üzere ilgili Müdürlüklerin bütçesine dağıtımı yapılmıştır.
İl Özel İdaresi olarak bütçe imkanlarımız doğrultusunda, mahalli ve müşterek olmak şartıyla, İlimizin köylerinin imar, yol, su, kanalizasyon, çevre, acil yardım ve kurtarma, orman köylerinin desteklendirilmesi, ağaçlandırma, altyapı ile sağlık, tarım, sanayi ve ticaret, sosyal hizmet ve yardımlar, ilk ve ortaöğretim kurumlarının bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla gerekli desteği her zaman sağladık ve sağlamaya da devam edeceğiz.
Hepimizin bildiği gibi 2021 Yılı Başlangıç Bütçesi 87.500.000,00-TL’den yılı içinde yapılan Pınarhisar Kaymakam Evi yapımı için 750.000,00-TL ek bütçe ile toplam 88.250.000,00-TL’sına ulaşmıştır.
Şu anda 2021 yılı itibariyle yapılan yatırımları şöyle özetleyebiliriz;
İlimiz genelinde 2021 Yılı içerisinde İl Özel İdaresi, Köydes, İçişleri Bakanlığı, AFAD ödeneklerinden;
122 Adet Köy Yolları Projesi,
47 Adet İçme Suyu Projesi,
4 Adet Tarım ve Sulama Projesi,
16 Adet Atık Su Projesi,
134 Adet Sosyal İşler Projesi olmak üzere toplam 323 adet proje üretilmiştir.
Bunların yanında;
74.366 m2 Kilit Parke Taşı,
47 km I. Kat asfalt kaplama,
19 km II. Kat Asfalt Kaplaması,
10 km BSK Yol yapılmıştır.
1 Adet Meydan Düzenlemesi,
1 km Otokorkuluk,
3 Adet Trapez Kanal,
1 Adet Menfez,
7 Adet İçme Suyu Depo Bakım ve Onarımı,
3 Adet İçme Suyu Biriktirme Depo Yapımı,
4 Adet İçme Suyu İlave Şebeke Hattı Yapımı,
12 Adet İçme Suyu Sondaj Kuyusu Açılması,
5 Adet İçme Suyu Sondaj Kuyusu Bağlantısı,
1 Adet İçme Suyu Sondaj Kuyusu Temizliği,
3 Adet İçme Suyu Kaptaj Yapımı ve Bakımı,
2 Adet İçme Suyu Terfi Hattı Yapımı,
3 Adet İçme Suyu Depo Trafo Alım ve Bakımı,
6 Adet İçme Suyu İsale Hattı Yapımı,
2 Adet İçme Suyu Boru Alımı,
4 Adet İçme Suyu Motopomp Alımı ve Bakımı,
4 Adet Hayvan İçme Suyu Göleti yapımı,
15 Adet Kanalizasyon Şebeke yapımı,
2 Adet Fosseptik yapımı,
3 Adet Doğal Arıtma yapımı
1 Adet Jeotermal Sondaj
3 Adet Halihazır Harita tamamlanmıştır.
İl Özel İdaresi sorumluluk alanında bulunan toplam 2576 km. köyyolu ağı bulunmaktadır. Bu yollarda bulunan sanat yapılarında (köprü, menfez, büz geçişleri vb.) gerekli bakım-onarım çalışmaları yapılmakta olup, I. Derece öneme sahip köyyollarında trafik işaretleme montaj ve montajlı işaretlerin bakım-onarım çalışmaları devam etmektedir, bahsi geçen çalışmalar neticesinde sağlıklı ve sürekli ulaşım imkanı sağlanmaktadır.
Kırklareli Yerel Yönetimler Katı Atık Tesislerine çöp toplama bedeli olarak ödenek ayrılmış olup, söz konusu birliğe katı atıklar nakil edilmiş ve bedeli ödenmiştir ve ödenmeye devam etmektedir. İdaremiz ile Lüleburgaz Belediyesi arasında yapılan protokol gereği Katı Atık Tesislerine çöp toplama devam etmektedir.
İl Genelinde Covid-19 virüsü ile mücadelede halkımızın sağlığı için Kamu kurum ve kuruluşlarına büyük bir özveri ile gerekli maddi ve manevi destek verilmiş olup halen verilmeye devam edilmektedir.
İl Genelinde sokak hayvanlarının rehabilitasyonu için gerekli olan beslenme, barınma ve sağlık konularında maddi destek verilmiştir.
2021 Yılı içinde köylere, birliklere yardımlar yapılmış ve yapılmaya da devam edilmektedir.
İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğüne Aronia bitki yetiştiriciliği, Lavanta yetiştiriciliği, Ahududu yetiştiriciliği, Arıcılık, Kadın girişimci sera yapımı, küçükbaş hayvan alımı projelerine maddi destek verilmiştir.
2863 Sayılı Kanunun 12 nci maddesi uyarınca Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunmasına ait toplanan paylardan; Tarihi Gar Binasının Röleve Restitüsyon, Restorasyon Proje uygulaması, Yapraklı Mahallesi 728 Ada 40 parseldeki Taşınmazın Röleve Restitüsyon, Restorasyon Proje Uygulaması ve İlimiz Merkez İlçede bulunan Aşağıpınar Mevkii 1. Derece Arkeoloji sit alanında taşınmazın kamulaştırma bedellerinin ödemeleri için aktarımlar yapılmıştır.
2022 Yılı İl Özel İdare Bütçesi de bu amaçlar çerçevesinde hazırlanmıştır. İlimize ve halkımıza hayırlı olmasını temenni ediyor, İl Genel Meclisimize 2022 Yılı bütçe dönemi çalışmalarında başarılar dilerim.” dedi.