T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
04.11.2024 Pazartesi günü İl Genel Meclisi Kasım Ayı 1. Birleşim toplantısı yapıldı. Toplantıda Genel Sekreterimiz Bilal KUŞOĞLU İdaremizin 2025 yılı hazırlık bütçesi ile ilgili bilgi vermek için kürsüye davet edildi.
Genel Sekreterimiz Bilal KUŞOĞLU konuşmasında:
“Kırklareli İl Özel İdaresinin 2025 Yılı Hazırlık Gelir-Gider Bütçesi 950.000.000,00-TL (Dokuzyüzellimilyontürklirası) olarak denk bağlanmıştır. İçinde bulunduğumuz yılın gerçekleşme hedefleri dikkate alınarak, gerçekleşen son üç yılın gelir bütçesinin ortalaması ile 2024 Yılı Haziran ayı gerçekleşmeleri göz önüne alınarak, bütçe büyüklüğü belirlenmiştir. Ayrılması gereken kanuni paylar ise bir önceki yıl (2023 Yılı) gerçekleşen öz-gelirleri üzerinden hesaplanmıştır.
Bütçe içinde; İl Özel İdaresi olarak kanunen ayırmak zorunda olduğumuz kanuni paylarımız ilgili tertiplerine ayrılmıştır. Bunun yanında Özel İdare personeli giderlerine, genel yönetimin cari harcamalarına, yasama-yürütme organları hizmetlerine, birliklere ve köylere yapılacak yardımlara ve Yedek Ödenek tertibine ayrılacak ödenekler tek tek hesaplanarak konulmuştur. Ayrıca kalan ödeneklerin, 2024 Yılı Yatırım Programı çerçevesinde;
Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, Plan Proje Yatırım ve İnşaat Müdürlüğü, İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü, Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü ve Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü bütçelerinin altında yürütülen yatırım hizmetleri tertiplerine dağıtımı yapılmıştır.
İl Özel İdaresi olarak bütçe imkanlarımız doğrultusunda, mahalli ve müşterek olmak şartıyla, İlimizin köylerinin imar, yol, su, kanalizasyon, çevre, acil yardım ve kurtarma, orman köylerinin desteklendirilmesi, ağaçlandırma, altyapı ile sağlık, tarım, sanayi ve ticaret, sosyal hizmet ve yardımlar, ilk ve ortaöğretim kurumlarının bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla gerekli desteği her zaman sağladık ve sağlamaya da devam edeceğiz.
Hepimizin bildiği gibi 2024 Yılı Bütçesi 630.000.000,00-TL, olarak bağlanmıştı.05/09/2024 Tarih ve 356 Sayılı Meclis Kararı ile 140.000.000,00-TL’lık Ek Bütçe ile ;
Toplam bütçemiz 770.000.000,00-TL (yediyüzyetmişmilyon) olmuştur.
Şu anda 2024 Yılı itibariyle yapılan yatırımları kısaca şöyle özetleyebiliriz;
Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğümüzde;
Makine parkında 38 adet binek araç, 1 adet makam aracı, 3 adet minibüs, 3 adet otobüs, 36 adet kamyon, 3 adet karla mücadele kamyonu, 2 adet kar makinesi, 7 adet silindir, 3 adet çekici, 3 adet kanal kazıcı, 2 adet ekskavatör, 3 adet lastik tekerlekli yükleyici, 2 adet dozer, 11 adet greyder ve 7 adet treyler bulunmaktadır.
2024 yılında İl Özel İdaresince toplam 44,65 km Asfalt Sathi Kaplama çalışması planlanmış olup, 84 köyde 62.876 m² köy içi kilit parke taşı inşaatı yapılmıştır.
44,65 km asfalt sathi kaplama yolun 7,3 km’si İl Genel Meclisince programa alınan yollar olup yapımı tamamlanmıştır. 34 km’si Köylerin Altyapısının Desteklenmesi (KÖYDES) projesi kapsamında ve İl Genel Meclisince programa alınan bakım çerçevesinde 3,35 km (aşılama) asfalt sathi kaplama köy yolu İl Özel İdaresi ekiplerince pür emanet olarak yapılmaya devam etmektedir.
62.876 m² yapılan parke taşı 84 köye İl Genel Meclisince tahsis edilen ödenekler çerçevesinde Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünce yaptırılmıştır.
İl Genel Meclisi tarafından programa alınan ve sorumluluk alanında bulunan köy yolu ağına 765 km greyderli yol bakım çalışmasının pür emanet olarak yapıldığı, 76 köyün tarla yollarında greyderli yol bakım çalışmaları yapıldığı, stabilize kaplama köy yolu ağında 86 km malzemeli bakım çalışmasının pür emanet olarak yapılmıştır.
Asfalt Kaplama Köy yollarında bakım-onarımda kullanılmak üzere Kavaklı Şantiyesinde 15 parti road-mix (asfalt yama) imalatı yapılarak, 1720 km köy yolunda asfalt yama ve onarım çalışmasının püremanet olarak yapıldığı, yıl boyunca kış aylarında kardan dolayı kapanan toplam 1244 km köy yolunda kar mücadele çalışması ve Trafik İşaret ve Uyarıcı levha montajlama çalışmalarının pür emanet olarak yapılmıştır.
DMO aracılığı ile kendi öz kaynaklarımızla 2 adet pick-up, Basınçlı yıkama makinası Su tankeri ve Hamm Silindir alınmıştır. 1 adet Panelvan aracın işlemleri devam etmektedir. Bunlar için toplam olarak ; 12.279.494,43 TL harcanmıştır.
Hudut Devriye Yol Yapımı Çalışmalarında; 62.610 metre yol yapımı, 55.400 metre stablize, 5.530 metre Tesviye, 1.680m Ham malzemeyle; 16.000.000,00-TL harcama yapılmış olup, 53 personelle ve araçlarla çalışmalar devam etmektedir.
Bahsi geçen çalışmalar neticesinde ilimiz yollarında sağlıklı ve sürekli ulaşım imkânı sağlanmaktadır.
İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğünce;
2024 yılı içerisinde İl Genel Meclisi tarafından 22 adet imar planı, 6 adet imar planı değişikliği ve Hamzabey Köyü’nün köy imar planı onaylanmış ancak itirazlar sebebi ile henüz kesinleşmemiştir. Toplamda 29 adet imar planı / değişikliği onaylanmıştır.
Toplam 13 adet köyümüzde (Hamzabey, Balkaya, Sofular, Beğendik, Turgutbey, Ahmetçe, Nadırlı, Kızılcıkdere, Asilbeyli, Karakoç, Sarıcaali, Celaliye, İslambeyli) imar planı çalışmaları devam etmektedir
5686 Sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda İlimiz hudutları dâhilinde 2024 yılı içerisinde 3 adet Jeotermal Kaynak Arama Ruhsatı verilmiştir.
3213 Sayılı Maden Kanunu’nun 1 (a) Grubu Madenleri ile ilgili Uygulama Yönetmeliği hükümleri gereğince İlimiz hudutları dâhilinde İdaremize ait toplam 5 adet HÜİB düzenlenmiştir.
Edirne DSİ 11.Bölge Müdürlüğü’ne ait toplam 27 adet I (a) Grubu Hammadde Üretim İzin Belgeli maden ocağı bulunmaktadır.
Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü’ne ait toplam 2 adet I (a) Grubu Hammadde Üretim İzin Belgeli maden ocağı bulunmaktadır.
01.01.2024- 19.09.2024 tarihleri arasında, sıhhi müessese, umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine toplam: 26 adet İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı verilmiştir.
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünce;
İl Genelinde Sokak hayvanlarının rehabilitasyonu için gerekli olan beslenme, barınma ve sağlık konularındaki çalışmalar yoğun bir şekilde devam etmektedir.
5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında; Yıl içerisinde tedavisi yapılan hayvan sayısı 20 adettir. İlimizde bulunan toplam beslenme odağı sayısı 74 adet olup, bu beslenme odaklarında güçten düşmüş sahipsiz sokak hayvanlarına mama konularak beslenmesi sağlanmaktadır.
Köylerimize dağıtılmak üzere Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının vermiş olduğu Çevre Geliri Yardımı ile 2024 yılında 650 770 Lt Çöp konteyneri, 5 adet 7 bölmeli mobil atık getirme merkezi ve 50 adet atık ilaç toplama kutusu/konteyneri alımı gerçekleşmiştir.
Kavaklı Şantiyesi alanına 13 zorunlu 1 isteğe bağlı olmak üzere 14 ayrı atık gurubunun toplanabileceği Atık Getirme Merkezi kurulumu tamamlanmıştır.
İdaremiz sorumluluk sahasında bulunan mücavir alanlarda ikili ayrı toplama sistemi kurulmuştur, Mahalli İdareler için alınması gereken Sıfır Atık Belgesi için başvurumuz devam etmektedir.
Kırklareli İli, Merkez İlçesi, Karakoç Köyü 2,7 MWe/3,24 MWp Kapasiteli Şebeke Bağlantılı Güneş Enerji Santrali Tesisi Yapım İşi'' nin geçiçi kabulü 15.01.2024 tarihi itibari ile yapılarak tesis devreye alınmıştır.
İdaremiz tarafından çöp toplama hizmeti 2 grupta gerçekleştirilmektedir. 1. Grup 36 köyde, 2. Grup 26 köyde olmak üzere toplamda 62 köye çöp toplama hizmeti verilmektedir. Bu köylerden toplanan katı atıklar Kırklareli Yerel Yönetimleri Katı Atık Tesisleri Yapma ve İşletme Birliğine ait bertaraf tesisine götürülmekte olup Birliğe Mali Hizmetler Müdürlüğümüz tarafından ödeme yapılmaktadır.
Kamulaştırma Servisimizde 2023 yılı içerisinde 17 adet kamulaştırma işlemi başvurusu yapılmış, 15 tanesi ile uzlaşma sağlanmış, 1 tanesinin işlemleri devam etmekte olup 1 tanesi eksik evraktan iade edilmiştir. 2024 yılında ise 24 adet kamulaştırma işlemi başvurusu yapılmış, 15 tanesi ile uzlaşma sağlanmış, 5 tanesinin işlemleri devam etmekte olup 4 tanesi eksik evraktan iade edilmiştir.
2863 Sayılı Kanun’un 12. maddesi uyarınca İdaremizce tahsil edilen Taşınmaz Kültür Varlıkları Korunmasına ait Katkı payı Hesabında toplanan gelirlerden 2024 Yılı içinde toplam 5.593,359,87 TL kullanılmış olup, bunun 3.594.025,85.-TL sı Vize Hükümet Konağı Restorasyon-Restitüsyon Yapım Projesinde kullanılmıştır. 1.000.000,00.-TL sı Lüleburgaz Belediyesinin projesine, 999.334.02.-TL sı da Kırklareli Belediyesi nin projesine verilmiştir.
İlimizde Sağlık alanında; 9 adet aile sağlığı merkezi yapımı, Eğitim Hizmetleri alanında 6 adet okulun yapımı devam etmektedir.
Kırklareli Merkez ve ilçelerinde toplam 131 şehit mezarımız bulunmaktadır. Bugüne kadar toplam 25 adet şehit mezarı Şehitlik Yönetmeliğine uygun olarak yeni yapılmış olup, şehit mezarları ve şehit anıtlarımızın bakım ve onarımlar düzenli olarak yapılmaktadır.
2024 Yılı içinde Köylere, Köylere Hizmet Götürme Birliklerine yardımlar yapılmış ve yapılmaya da devam edilmektedir
179 Köyümüzden 134 köyümüze kamera takılmıştır. İhtiyaç olan köylere takılması işlemleri devam etmektedir.
Ayrıca Amatör Spor Kulüplerine Spor Malzemesi alımları için, İlimizde güvenlik tedbirlerini sağlamak adına İl Emniyet Müdürlüğüne ve İl Jandarma Komutanlığına tanıtıcı materyaller alımları için, kültürel ve sosyal etkinliklerin yapılabilmesi adına İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne maddi destekler verilmiştir.
2025 Yılı İl Özel İdaresi Bütçesi de bu amaçlar çerçevesinde hazırlanmıştır. İlimize ve halkımıza hayırlı olmasını temenni ediyor, İl Genel Meclisimizin 2024/Kasım Ayı Yılı Bütçe Dönemi çalışmalarında başarılar diliyorum.” dedi.